יום חמישי, 23 בדצמבר 2010

אתר בית הספר שרת או משרת?

בית ספרי מפעיל אתר בית ספר השייך לפורטל החינוך של העיר רמת גן. בקורס: "טכנולוגיות כסוכני שינוי בבית הספר" אצל ד"ר שרה שדה בסמסטר א' ערכתי  השוואה בין אתר בית הספר לבין הפריטים שאמורים להיות בו ולאחר קריאת המאמר של דר' אברום רותם/ אתר בית ספר שרת או משרת? הבנתי עד כמה האתר שלנו אינו עוסק בלמידה ולצערי, אם לא יחול בו שינוי ממשי באמת לא צריך את האתר.



לפני בערך 3 שנים הוקם אתר בית הספר, מתוקף תפקידי כרכזת מחשבים, הטילו עליי את התפקיד של ניהול האתר וזאת בנוסף לחינוך כיתה א' ולימוד מחשבים ב-8 כיתות א' – ד'. לא היה לי מושג אילו תכנים עליי להעלות לאתר והייתי "גונבת" רעיונות מאתרים אחרים. בנוסף בכל טקס הייתי צריכה לצלם תמונות, להעלות לאתר וגם להיות עורכת תוכן של טקס זה או אחר. כיום, אני יודעת כי העבודה צריכה להיעשות ע"י כל צוות בית הספר, יש צורך במרחב פתוח לכל כתה שהאחראי עליו הוא מחנך הכתה. עם יחידות לימוד מתוקשבות ושיעורים מתוקשבים.


עפ"י עקרונותיו של דר' אברום רותם, לפני שנה האתר לא היווהמרחב מקוון ו/או המציג למידה מקוונות כלל וכלל.


השנה חזרתי לבית הספר לאחר שנת שבתון עם מידע שצברתי במסגרת לימודיי במרכז ללימודים אקדמיים במסלול התקשוב, בעקבות הידע שצברתי בנושאים שונים הקשורים לתחום הטכנולוגי בכלל ובנושא אתר בית הספר בפרט, בניתי ושידרגתי את אתר בית הספר מן היסוד, החל מבניית לוגו לבית הספר שלא היה קיים כלל וכלל המתאים לייחודיות בית הספר, הלא היא: "אומנות התקשורת" וכן הוספתי מידע רלוונטי ועדכני לדוגמא: מקצועות העשרה בבבית הספר, דרכי הגעה ומפה לבית הספר, הצגת הפרופיל הבית ספרי, חדשות ועדכונים שוטפיםמהנעשה בקהילת בית הספר, תמונות עדכניות מהווי בית הספר ועוד. בנוסף, מינתי תלמידים לנאמני מחשב, בעלי תפקידים שונים באתר, שלכל תלמיד יש פונקציה משלימה לחברו במטרה ליצור שיתופיות ומעורבות אקטיבית באתר המהווהתחושת שייכות לתלמידים, לדוגמא: ישנו צוות צילום, צוות אירועים, צוות מדור הספורט ועוד.
בזכות לימודיי בקורס:  "שפות וכלים לעיצוב סביבות למידה מתוקשבות" בו למדתי את שפת הHTML, אני יכולה לעצב את האתר ולשדרגו מבחינה עיצובית, שגם הוא חלק שמוסיף מאוד בפן החזותי. 
יחד עם זאת, לפי מאמרו של אברום רותם: "אתר בית הספר שרת או משרת?" אין כיום באתר בית הספר  קבוצות למידה לכל מקצוע נבחר והמטרה "סביבת לימודים מקוונת" עדיין לא מומשה. בית הספר נמצא בתהליך של שינוי ולהערכתי גם השימוש בקהילות לומדים יגיע בעתיד הלא רחוק לידי מימוש.

לפניכם קישור לאתר בית ספרי:
http://www.ramat-gan.info/school/armonim/

8 תגובות:

  1. היי מיכל, שמי אתי מויאל הינני מורה בשנת שבתון הראשונה ובמסגרת מטלת קורס תקשוב קראתי בבלוג שלך.

    התרשמתי מהפעילות שלקחת על עצמך לשיפור אתר בית הספר. אין ספק שאתר דורש הרבה עבודה וידע טכני (שלצערי, לי חסר). אצלנו יש מידע על שינוי בלוח שעות ומבחנים המידע מתעדכן אחת ליום ומתוחזק היטב אין ספק שהאתר מעניק למורים, לתלמידים ולהוריהם מרכז מידע והעשרה בזמן שעות בית הספר וגם לאחר מכן. העולם מתעדכן, התלמידים שלנו מגיעים חדים ומעודכנים לעיתים יותר מאיתנו בעולם הטכנולוגי ובתור מוריהם עלינו לצעוד קדימה גם.
    שמחתי מאוד לשמוע על יוזמתך.

    השבמחק
  2. מיכל יקרה,
    בחרתי בך, למטלת הבלוג שנתבקשתי בקורס תקשוב ולמידה, כי אנו עובדות יחד ואני מודעת להשקעתך הרבה. ולשינוי שחוללת בבית הספר בתחום שילוב התקשוב. ניכר כי למדת רבות במהלך לימודייך וכי הם תרמו לך רבות,
    המשיכי לפתח את האתר הבית ספרי, להשכיל ומעת לעת להעשיר אותי...
    באהבה,
    אתי קדוש

    השבמחק
  3. מיכל שלום
    שמי רונית מלניק ואני סטודנטית לניהול חינוך תואר שני במכללה. במסגרת מטלת הקורס "תקשוב ולמידה," נכנסתי בפעם הראשונה לבלוגים.
    בבלוג שלך קראתי את שכתבת על אתר בית ספרך והשינויים שערכת בו.נושא בו אני מתלבטת לגבי אתר הגן שלי| כיצד לעצב? אילו תכנים להכניס ועיקר בשאלה עד כמה ואם בכלל לשתף את הורי הילדים בו.כך שרעיונותיך עזרו לי. תודה רונית מלניק.

    השבמחק
  4. שמי בן חמו קרן, אני סטודנטים לתואר שני בניהול ומנהיגות נתבקשתי במסגרת הקורס בתקשוב להגיב לבלוג ובחרתי בבלוג שלך.
    נכסתי, קראתי ומצאתי שזה מעניין ומרתק לראות את העשייה של אדם שאני לא מכירה באמצעים טכנולוגיים .

    השבמחק
  5. שלום מיכל,
    במסגרת לימודי בקורס תיקשוב ולמידה נכנסתי לבלוג שלך.גם בבית ספרי, תיכון עיוני , יש אתר שפועל במסגרת הפורטל העירוני ולכל תיכון בעיר יש את האתר שלו שבנוי לפי צורכי התיכון. אני חייבת לומר שהשימוש באתר בית הספר פתח עולם חדש בתקשורת עם התלמידים, ביכולת שלנו כמורים להעלות חומרי לימודי ,הנחיות שונות למטלות ,מידע להורים ,טפסים שונים וכל זה מקל ועוזר לתהליך ההוראה.מה שיפה הוא שבכל שנה צוות בית הספר משדרג את האתר לאור מסקנות שעלו בסיום השנה הקודמת.

    השבמחק
  6. שלום מיכל
    במסגרת מטלת ביצוע נכנסתי לבלוג שלך בנושא אתר בית סיפרי.קיום אתר בית סיפרי הפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד בבית הספר. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת כך הצורך התקשורת בין הצוות החינוכי ובין התלמידים וההורים נעשית זמינה יותר באמצעות האתר.
    לכן חשוב לפתח אותו ולנסות לעמוד בקצב ההתקדמות טכנולונית.
    דרור א.

    השבמחק
  7. שלום מיכל
    אני כותבת לך במסגרת קורס תקשוב במרכז ללימודים אקדמיים.
    בשנתיים האחרונות אני מפעילה את אתר ביה"ס וכל המורים בביה"ס נשכרים מכך מאוד. כל שינויי המערכת ,כל דפי העבודה, כל מחווני המבחנים וכל הארועים ש"עוברים" פתוחים לכולם ומעשירים הן אותנו כמורים והן את התלמידים.
    נהניתי לקרוא את הגיגיך!
    סוף שבוע נפלא!
    שירלי זינגר

    השבמחק
  8. שלום מיכל
    אני סטודטית לתואר שני במערכות חינוך במרכז
    נתבקשתי לכנס לבלוג מסויים במסגרת קורס תיקשוב
    התעניינתי בבלוג שלך והתחברתי לנושא מיכוון שלבית ספרנו יש אתר חדש אשר התבקשנו כולנו כמורים והנהלה להעשיר אותו, וזה מתוזמן עם כניסץינו לפרויקט "תקשוב לקראת ה 121 "
    מאחלת לך הרבה הצלחה
    הזאר דרויש

    השבמחק