יום שבת, 3 ביולי 2010

HTML - Hyper Text Markup Language

במסגרת הקורס: "שפות וכלים לעיצוב סביבות למידה מתוקשבת", התחלנו ללמוד בסמסטר הקיץ את שפת התגיות, הלא היא HTML, אשר באמצעותה ניתן לעצב וליצור דפי אינטרנט.

לצערי, נבצר ממני להיות נוכחת בתחילת השיעור והגעתי רק במחצית השניה של השיעור. על הלוח הייתה מצגת, אשר הראתה המון סימנים ואותיות. גם ככה מצב רוחי לא היה טוב במיוחד, מה גם שרמת הריכוז שלי לא הייתה במיטבה. ניסיתי בכל זאת להבין משהו, אך אלו היו חלקי מידע ולא בדיוק הבנתי מה עושים הסטודנטים.
הגעתי הביתה, התיישבתי מול המחשב ואיך לא, נכנסתי לדף הבית של גוגל, שם הקלדתי: HTML. מיד נפתחה רשימה של מדריכים לשפת ה- HTML. לא הייתה מאושרת ממני, אט אט הדברים בשיעור התבהרו וגיליתי כמה זה פשוט וקל. הצלחתי לבצע את התרגיל שהמרצה נתן לנו לעבודת בית ואפילו התקדמתי קצת יותר בעקבות המידע שנחשף בפני באינטרנט. וכך הפך המידע לידע, בו השתמשתי בתרגיל הנוסף שאותו היינו צריכים לשלוח.
תרגיל נוסף שקיבלנו  בקורס זה היה, לפתור חידה בת 24 שלבים ובכל שלב היינו צריכים לשנות את כתובת האינטרנט כדי לעבור לדף הבא. בשלבים הראשונים של החידה הופיעו רמזים ואחר כך הופיעה רק מילה אחת שהיא למעשה הרמז. כדי לפצח את הרמז, נעזרתי איך לא באתר גוגל, כדי להשיג את המידע הדרוש.
כיום, בעקבות השינויים שמתחוללים בעולמנו עם שילוב הטכנולוגיה- אנו מוצפים במידע רב. הבעיה שעומדת בפנינו היא לא להגיע למידע אלא להפוך את המידע לידע רלוונטי.
תפקדינו כמובילי התקשוב במערכת החינוך הוא להעביר לתלמידינו כלים ומיומנויות אשר יסייעו להם להפוך את המידע הרב לידע, איך לדעת מה טפל ומה עיקר- דבר המזכיר לי את הקורס "מורים מובילי שינוי" (איך שהכל מתחבר...) בו למדנו לנתח יחידות לימוד מתוקשבות.
ידע הוא מידע שעבר תהליכים של עיבוד, הבנה ניתוח והערכה, כפי שלמדנו אצל ד"ר שרה שדה.
ילדים מוצפים כיום במידע עצום ורב ותפקידינו המורים ללמד את ילדינו לדעת למפֹּות ולסנן את המידע, ללמוד להעריך ולהתאים את המידע לצורכיהם.
כך נצליח לגדל ילדים עם חשיבה ביקורתית, עם כיווני חשיבה יצירתיים בשילוב המחשב כמובן!

  

2 תגובות:

  1. היי מיכל,
    אכן צדקת, בעזרת מנוע החיפוש גוגל ניתן להגיע ליעדים ופתרונות שלעיתים לא היינו מגיעים אליו בכוחות עצמנו.
    לדעתי, כדאי לעשות את מירב המאמצים להגיע לתשובות באופן עצמאי ורק כאשר הפעלתי ומיציתי את דעתי האישית ,את תובנותי ואת כל האפשרויות רק אז אפנה לגוגל כהשלמת ידע וחיפוש מקורות נוספים.

    השבמחק
  2. הי שלומית,
    המידע כיום זמין ונגיש ואנו עושים עימו שימושים שונים. כאשר אנו רוצים לדעת מהו מספר הטלפון של פלוני, כבר לא נחפש בדפי זהב, אלא ניגש ישירות לאינטרנט, כדי לקצר תהליכים. גם בחיפוש תשובה במנועי חיפוש, אנו מפעילים חשיבה, מה לכתוב? היכן לחפש?...

    השבמחק