יום חמישי, 22 באפריל 2010

העתיד כבר כאן!

הגן של בני הצעיר (בן 5, בגן טרום חובה) נבחר להיות גן ניסויי מטעם גף יזמות וניסוי במשרד החינוך.
בגיל הגן מכירים הילדים את המחשב ככלי משחק ומעטים מאוד זוכים להכיר את השימוש והיתרונות שיש לשימוש במחשב.
בגן בו לומד בני, נחשפים הילדים לכלים טכנולוגים שונים ועשירים. ומדוע אני משתפת אתכם בכל זה?
השבוע, צפה בי, בני המתוק כאשר עבדתי מן הסתם על מטלה במחשב.
 "אמא, מה גם את יודעת לעבוד בתוכנת הפאור פויינט?" שאל אותי בני. הסתובבתי אליו נפעמת ומתפעלת וביקשתי ממנו שיחזור על שאלתו, כלא מאמינה שאמר את המילים power point מבלי להתבלבל.
הושבתי אותו על ברכיי והוא הראה לי כיצד הוא יודע לעבוד וליצור מצגת...

לא אחת, אני נתקלת בתגובה של מבוגרים, כלא מאמינים שילדים צעירים ערכו ויצרו בעזרת הטכנולוגיה תוצרים שונים, כמו מצגות למשל.
הדור הצעיר נולד אל הקדמה ואנו חייבים לשרת דור זה וללמדם כיצד להשתמש בה בצורה מושכלת ונבונה.
וכמובן להאמין בהם - כי אכן הם עתידנו.
משיטוטיי ביו - טיוב, בחיפוש אחר סרטון אחר לגמרי מצאתי את הסרטון הבא, תהנו...

תגובה 1:

  1. מיכל,
    נחמד לקרוא בבלוג על בנך הפרטי ושאת משתפת אותנו בפבחוויות האישיות שלך.
    אני חשה שאני הופכת להיות צופה מהצד.
    אז קודם תודה שאת משתפת אותנו!
    גם ילדי הפרטיים היו מחוברים למחשב כבר בגיל שנה, זוכרת את משחק ה"קומפי" וממזמן הגענו למסקנה שבבית צריך כמעט "מחשב לכל ילד"(על אותו מטבע של "מחשב לכל מורה")וכך יבוא השלום על כנו...
    אבל שאלה אחת מטרידה אותי : מה עושים הילדים הרכים הללו כאשר איננו איתם ולידם ? באילו תכנים הם צופים? לאילו אתרים הם נכנסים?
    עלינו להיות ערים ועם אצבע על הדופק לסכנות ולפיתויים הטמונים במחשב ולהתריע עליהם בפני ילדינו.

    השבמחק