יום שני, 8 בנובמבר 2010

בטיחות ברשת

במסגרת שיעורי התקשוב, אותם אני מעבירה בבית ספרי, אני מלמדת את נושא הגלישה הבטוחה באינטרנט, בכיתות ג' - ו'. אני רואה חשיבות רבה של נושא הבטיחות ברשת, לפני כל נושא לימודי אחר בתקשוב. אנו יודעים כי באוטסטרדת המידע, חשופים ילדינו לגירויים רבים ובינהם גם סכנות מרובות וחשוב כי אנו המחנכיםנשים את נושא הבטיחות בסדר עדיפות גבוה ביותר.
בעבר, העברתי נושאים רבים בשילוב המחשב והטכנולוגיה, אך לא פעם "חטאתי" ולימדתי בשיטות מסורתיות וחשבתי לתומי כי אני מורה המכניסה חדשנות ותקשוב. במסגרת לימודיי לתואר בתקשוב ולמידה, הבנתי כיצד יש להשתמש בכלים הטכנולוגיים וכיצד הם יכולים לסייע בהקניית ידע ובשיפור תהליכי ההוראה.
ברצוני לשתף אתכם בדרכי ההוראה שלי בנושא: "בטיחות ברשת". הילדים התבקשו לגלוש באינטרנט ולאתר במנועי חיפוש שוניםאת הנושא הנ"ל ולהוציא מהאתרים רלוונטיםעשרה כללים חשובים ולצרף מקורות מידע מהאתרים הנבחרים. ההוראה לביצוע המשימה הייתה פתוחה לחופש ביטוי ויצירה כיד הדמיון של כל תלמיד ומעבר לכך הם התבקשו לעבוד בזוגות על מנת לאפשר אינטראקציה בין-אישית וסיעור מוחות. את העבודות שלחו אלי הלומדים בדואר האלקטרוני. הופתעתי לטובה מהיצירתיות של התלמידים, העבודות באו לידי ביטוי בסגנונות עבודה שונות ומגוונות, לדוגמא: יצירת קומיקס, דו-שיח בין שניים, חידון בתוכנת הפאור-פויינט, מצגות ועבודות בוורד. העבודות הנ"ל הוכיחו לי עד כמה טכנולוגיות המידע והתקשורת עשויות להרתם למען הקנית הידע ובשיפור תהליכי ההוראה, הדבר התבטא בעיקר ביכולת להטות את מרכז הכובד ממני המורה המלמדת אל התלמיד הלומד בהנחייתי. בנוסף לכך ישנם רווחים נוספים, כמו היכולת של התלמיד לעמוד מול הכיתה ולהציג את עבודתו המתוקשבת. הייתי גאה מאוד בתלמידיי וביכולתיהם הקוגנטיביים והמתוקשבים, שמחתי להוביל תהליך של למידה, שבסופו של דבר הפך את הלמידה לחוויתית ומשמעותית, הקניתי לתלמידים את המושגים מידע וידע אישי והרגשתי כי הצלחתי להטמיע סוג של חשיבה ולמידה אחרת,מתקדמת חדשנית וטכנולוגית.
ברצוני להציג בפניכם חלק מעבודות שביצעו התלמידים:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה