יום שבת, 15 במאי 2010

השמיים הם הגבול..

ביום רביעי האחרון, היה זה היום האחרון לסמסטר השני, יום זה היה מהול בהתרגשות, עניין והפתעות.
בתחילת היום הגיעו לכיתה, פאוזייה ועבדאללה הזוג המקסים עם כיבוד טעים שכלל עוגת סולת טעימה, קפה אוטנטי ושאר ירקות ועל כך כל הכבוד על היוזמה המבורכת!!בהמשך השיעור, הגיעה אלינו מרצה אורחת, בשם אירית בנין, בין שאר עיסוקיה מורה ומדריכה המלמדת בבית הספר "גניגר" בחיפה. זהו בית ספר לאוכלוסיה עם ליקויים אינטלקטואלים התפתחותיים. אירית שיתפה אותנו בעשייה הבית ספרית, תוך שילוב הטכנולוגיה.
בבית הספר התלמידים לחינוך מיוחד אינם מסתפקים בלמידה מסורתית, אלא משלבים את הטכנולוגיה ומשתמשים בתוכנות מתקדמות המאפשרות להם להגיע לתוצרים כמו: עריכת סרטים ואנימציות.
אירית סיפרה לנו כי לנו כי התלמידים שמחים לראות את עצמם מופיעים בסרטונים והדבר גורם להעלאת הדימוי והבטחון העצמי שלהם. וכן הוסיפה, כי תלמידים מחינוך הרגיל מגיעים לבית הספר לחנוך את התלמידים ומכינים פרוייקטים משותפים יחד עם התלמידים בבית ספר "גניגר". 
ניתן היה לראות כי, בבית הספר שזורה נשמה ואהבה בתוך העשייה, דבר המאפשר את האימרה:
"השמיים הם הגבול וכשתלמד לעוף תבוא הרוח"
אני מצרפת לנוחיותכם את הקישור לאתר בית הספר:
http://www.genigar.org/yediot-genigar/

שיהיה לכולנו חג שבועות שמח, בהצלחה בבחינה ובעבודות,
מיכל

2 תגובות:

  1. הי מיכל,
    גם אני כמוך התלהבתי מעושר הישומים הטכנולוגיים שאירית בנין מציגה ומיישמת לתלמידיה בחינוך המיוחד.
    ישומים שלעיתים גם החינוך הרגיל יכול להתקנא בהם.
    אכן,הטכנולוגיה עשויה לסייע מאד לילדי החינוך המיוחד .
    אני מזמינה אותך לצפות בסרטון מרגש על רחמים כהן שמתקשר עם העולם ומצייר בפוטושופ בעזרת עיניו. גדול!!
    http://www.youtube.com/watch?v=-ChFgRvQT3c

    השבמחק
  2. הי מיכל,
    שמי ציפי ואני לומדת לתואר שני במינהל החינוך בסמסטר א. במסגרת הקורס טכנולגיית ידע בחינוך בהנחיית ד'ר גילה קורץ התבקשנו לבחור אחד מהבלוגים ולהגיב עליו. אני בחרתי את הבלוג שלך מאחר ועניינו אותי הנושאים שהתייחסת אליהם כמו לדוגמא מערכת החינוך ביפן (אני לקחתי קורס בנושא במסגרת לימודי התואר הראשון שלי ושמחתי לקרוא שחלים עכשיו במערכת זו שינויים), האתר גוגל דוקס שבו יש ספרים סרוקים...ועוד.
    לסיום, שיהיה לך בהצלחה בתפקידך החדש כמורה לתיקשוב בשנה הקרובה!!!
    ציפי דלל

    השבמחק